SEO - vnútorné faktory časť 1.
Vnutorné faktory môže ovplivniť hodnotenie z pohľadu vyhľadávača. V najbižších článkoch si opíšeme niekoľko z nich.
V týchto dieloch si budeme preberať tieto dieli:
- - množstvo, kvalita a relevancia prichádzajúcich odkazov
- - vírenie odkazov
- - miera pribúdania odkazov
- - text odkazov a okolného textu
- - vzájomné odkazy
- - počet odkazov na stránke
- - semantické súvislosti medzi odkazmy na stránke
- - IP adresa vzájomne sa odkazujúcich webov
- - TLD doménoveho mena odkazov
- - poloha odkazu
- - platnosť podľa webových štandardov
- - škodlivé faktory
Množstvo prichádzajúcich odkazov
Web na ktorý odchádza veľmi veľa odkazov, bude asi významny, kedže mu dalo vela ludí svoj hlas a dalo si jeho odkaz na svoj web. Je tu ale jeden problém, a tým je že či vyhľadávače rozpoznávajú odkazy ako iba súčasť umelého systému.Kvalita prichádzajúcich odkazov
Ak na vaše stránky odkazuje obľúbený web, ktorý sám ma dobrú reputáciu a veľa prichádzajúcich odkazov, pridá vašemu webu asi väčšiu hodnotu ako odkazy z nepodstatného webu s malím počtom prichádzajúcich odkazov. A neexistuje ani žiadna definícia slova kvalita, a vyhľadávače používajú veľmi zložité algoritmy aby túto vec dokázali spodobniť ludskému chápaniu slova kvalita. Avšak sú tu aj výnimky, kedy aj ked máte veľa odkazov smerujúcich na danú stránku nepridá takú hodnotu aku by ste možno od takého webu očakávali. Môžu to byť stránky kde si obsah píše sám autor ako bogy, myspace.com a podobné.Relevancia prichádzajúcich odkazov
Vyhľadávače budú pravdepodobne považovať odkazy z tematicky podobného webu hodnotnejšie ako z náhodnej stránky netýkajúcej sa témy stránky. Veľa odkazov s podobným textom s nesúvivicejúcich zdrojov väčšinou hovorí o tom, že ide o vytvorený umelý systém odkazov, a tie môže vyhľadávač zbavit hodnoty. Veľmi veľa takýchto odkazov môže váš web dokonca aj penalizovať. To viedlo ale k dohadom, či vaša konkurencia týmto spôsobom, môže zhoršiť vaše umiestnenie. Vyhľadávače sú ale aj na toto pripravované, a v Google(ako on sam tvrdí) sa to zneužiť nedá, a jasno je aj okolo MSN.
Vírenie odkazov
Odkazy, ktoré na stránke miznú a objavujú sa, sú pravdepodobne súčastou odkazového systému. Miera s akou sa objavujú a miznú, sa označuje ako vírivosť odkazov. Pokiaľ sa to deje často, môže to mať za následok označenie webu ako spam.
Miera pribúdania odkazov
Vyhľadávač môže považovať pribúdanie niekoľko tisíc odkazov na web za podozrelý. Väčšinou je to totiž výsledok odkazovacieho systému.
Text odkazov a okolného textu
Prichádzajúce odkazy, ktoré obsahujú text s tematicky podobného s obsahom webu, môže mať veľmi pozitívny vplyv na umiestnenie, tak ako aj text okolo odkazu. Osamostatnené odkazy, ktoré nemajú okolo seba žiadny text, sú väčšinou len reklama a teda sú len kúpené. Nedajuú sa teda chápat ako hlas pre danuú stránku.
Vzájomné odkazy
Niekotrí tvorcovia webov, si strategicky vymeniejú odkazy na svoje weby, aby tak dosiahli lepšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania. Postupom času sa ale vyhľadávače zdokonalovali a takýmto vzájomným odkazom odobrali hodnotu. Vývojári teda začali vytvárať systémy odkazov, kde bolo ale viacero webov, aby sa predošlo odhaleniu. No dnešné vyhľadávače vedia odhaliť aj toto. Ale aj pre toto všetko určite nieje zlé a škodlivé. Musí byť ale vyvážené, a to aj s niekolkýmy jednosmernýmy odkazmy.
Počet odkazov na stránke
Odkazov sa stránke s niekoľkýmy odkazmy je určite hodnotnejši ako stránka s veľa odchadzajucímy odkazmy, ktoré môže pokladať za odkazové systémy.
Príspevok pridaný dňa: 18.10.2011 od užívatela: Dodoslav.